Κυριακή, 9 Φεβρουαρίου 2014

ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΣΤΟ ΧΑΣΙΜΟ ΒΑΡΟΥΣ


Οι άνθρωποι που προσπαθούν να αδυνατίσουν θα πρέπει να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στο τι τρώνε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας και να μην ανησυχούν τόσο πολύ για το Σαββατοκύριακο, λέει μια νέα μελέτη.
Σχεδόν όλοι χάνουν σταδιακά βάρος κατά τη διάρκεια της εβδομάδας και ύστερα το ξαναπαίρνουν μέσα στο Σαββατοκύριακο, ανέφερε μια ομάδα Αμερικανών και Φινλανδών ερευνητών.
“Σχεδόν όλοι ζυγίζουμε περισσότερο την Κυριακή το βράδυ και λιγότερο την Παρασκευή το πρωί”, αναφέρει ένας από τους ερευνητές ο Brian Wansink , καθηγητής της καταναλωτικής συμπεριφοράς στο Πανεπιστήμιο Cornell και συγγραφέας του βιβλίου Slim By Design.


Αλλά οι άνθρωποι που αδυνατίζουν επιτυχημένα και διατηρούν το βάρος τους είναι εκείνοι που διατηρούν μια υγιεινή διατροφή κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, αναφέρουν οι ερευνητές.

Εκείνοι που συνεχώς έχαναν βάρος στην έρευνα έτειναν να το ισορροπούν αυστηρά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, ώστε να αντεπεξέλθουν στην αναμενόμενη αύξηση του Σαββατοκύριακου, λένε οι ερευνητές. Το βάρος άρχιζε αμέσως να μειώνεται τη Δευτέρα και συνέχιζε να διαγράφει καθοδική πορεία ως την Παρασκευή, ενώ εκείνοι που έτειναν στην πρόσληψη βάρους εμφάνιζαν αδυναμία να αντισταθμίσουν τις καθημερινές με τις απολαύσεις του Σαββατοκύριακου.

“Οι μεγάλοι νικητές είναι όσοι χάνουν έστω και λίγο βάρος από τη Δευτέρα ως στην Τρίτη, ως την Τετάρτη, ως στην Πέμπτη”, λέει ο Wansink.
Η έρευνα αφορούσε 80 ανθρώπους ηλικίας από 25 ως 62 χρονών. Οι ερευνητές τους ζήτησαν να ζυγίζονται πριν το πρωινό γεύμα κάθε μέρα για χρονικό διάστημα από δύο εβδομάδες ως σχεδόν ένα έτος.
Η έρευνα βρήκε πως όλοι, είτε έχαναν είτε έπαιρναν βάρος, παρουσίαζαν διακύμανση στο βάρος τους κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.
Ο Γουάνσινκ πιστεύει πως αυτό συμβαίνει γιατί οι καθημερινές είναι μέρες με περισσότερο πρόγραμμα και οργάνωση, κι έτσι είναι ευκολότερο για τους ανθρώπους να παρατηρούν τι τρώνε. Εκτός αυτού, τα Σαββατοκύριακα προσφέρουν περισσότερους πειρασμούς.

“Υπάρχει μεγάλη ποικιλία και διακύμανση σε όσα κάνουμε κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, ενώ οι καθημερινές μέρες έχουν ένα συγκεκριμένο μοτίβο και ρυθμό”, αναφέρει.
Οι άνθρωποι που έχαναν βάρος έφταναν το υψηλότερο βάρος της εβδομάδας την Κυριακή και τη Δευτέρα στα 3/5 του χρόνου. Έφταναν το χαμηλότερο βάρος την Παρασκευή ή το Σάββατο στον ίδιο χρόνο. 
Όσοι κέρδιζαν βάρος δεν είχαν τόσο καθαρή εικόνα. Παρόλο που η γενική τάση ήταν καθοδική κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, τα ατομικά ελάχιστα και μέγιστα βάρη δεν εμφανιζόντουσαν συστηματικά σε συγκεκριμένες μέρες.
Η διαιτολόγος Joy Dubost αναφέρει πως η μελέτη “επιβεβαιώνει τις υποψίες που πολλοί διαιτολόγοι είχαν για καιρό πως το βάρος μας πραγματικά διακυμαίνεται και αυτή η διακύμανση εμφανίζεται φυσιολογικά”.

Πολλοί άνθρωποι υιοθετούν έναν υγιεινό πλάνο διατροφής και ύστερα το εγκαταλείπουν, επειδή με απογοήτευση βλέπουν ότι το Σαββατοκύριακο παίρνουν λίγο βάρος, αναφέρει.
“Αυτό δείχνει ότι αυτό που έχει σημασία είναι το ταξίδι, περισσότερο παρά μια δυο απολαύσεις που θα μας βάλουν ένα δύο κιλά” λέει η Joy Dubost.
“Αν είστε πολύ αυστηροί, καθόλου ελαστικοί και δεν επιτρέπετε στον εαυτό σας αυτά τα σύντομα διαλείμματα, αυτό ίσως να έχει σαν αποτέλεσμα την μακροπρόθεσμη αποτυχία στο στόχο σας να χάσετε κιλά. Οι άνθρωποι που πετυχαίνουν να χάσουν κιλά είναι εκείνοι που το βλέπουν σαν ένα ταξίδι ζωής”.







Δεν υπάρχουν σχόλια: